zondag 17 januari 2010

Update – 19 januari

De nieuwe data voor de auto zijn intussen gewijzigd. USAreisen.de deed er zoals verwacht niet moeilijk over. Ik moet alleen nog nieuwe e-tickets van WTC krijgen, maar dat kan nog wel even duren. Als het me te lang duurt, stuur ik wel een mailtje. Dit soort dingen wil ik altijd ruim van tevoren nog geregeld hebben.

Ik heb ook een nieuwe koffer erbij gekocht. Gewoon op het internet, bij een bedrijf dat op marktplaats adverteerde. Handig zo hoor, want je kunt heel gemakkelijk prijzen met elkaar vergelijken. Het gaat om een Samsonite, een zogenaamde spinner. Hij heeft 4 wielen en dat is heel handig als je bijvoorbeeld in een lange rij staat. Je laat de koffer dan gewoon op zijn zijkant staan en de wieltjes rollen heel soepel. Het gaat om de koffer in de blauwe kleur, maar met de wielen van de rode.

295--samsonite-f-lite-young-upright-marine-blauw 

7--samsonite-flite-young-4-wiel-bright-red-groot

Het uitvogelen hoe het combinatieslot werkt is typisch een klusje voor Julian, onze 11 jarige jongste zoon. In een mum van tijd had hij het voor elkaar. Ook de cijfercombinatie van onze andere koffers weet hij uit z’n hoofd en als ik iets goed weg wil leggen zonder het kwijt te raken, vertel ik het altijd even aan Juultje; hij onthoudt n.l. alles, terwijl mijn hoofd soms net een zeef is :o) Voor de slotjes aan de zijkanten van de koffer kregen we er kleine sleuteltjes bij. Uiteraard ben ik dit soort dingen na een paar maanden gewoon kwijt. Julian weet nu dus waar ze liggen en over een half jaar weet hij dat nog steeds. Wel handig, zo’n kind.

Ik vraag me nu wel af of die koffers allemaal wel in een midsize SUV passen. Ik denk het niet en als ik de auto nu meteen laat upgraden naar een grotere, weet ik zeker dat ik een paar honderd euro moet bijbetalen. Ik kan natuurlijk ook gewoon hopen dat die wagen er niet is als wij hem komen halen (dat gebeurt dus heel vaak met dit type auto’s) en dan krijg je meestal gratis een upgrade naar een grotere auto. We kunnen natuurlijk ook gewoon ter plekke upgraden en hopen op een goede deal. Iemand enig idee?

Het hoofdstuk nieuwe scooter is ook nog niet afgelopen. We hebben nog wat scooterzaken bezocht, want hier in Den Helder zit er maar één en die heeft maar een paar scootertjes staan. Erik wil natuurlijk alle scooters met eigen ogen zien en zegt dat ze er op een foto van het internet vaak heel anders uitzien dan in ‘t echt. Bij een bedrijf in Alkmaar stonden een paar jonge tweedehands scooters, maar die zijn nog best duur. We hebben de Yamaha Aerox gezien en dit schijnt dé scooter te zijn, al meer dan 10 jaar. Helaas is dat ding ook erg duur, maar Erik is er helemaal weg van. Pedagogisch helemaal onverantwoord dus. We hebben dus nog niks besteld, want we willen er nog even goed over nadenken. Dit jaar doet Erik eindexamen op de MAVO. Hij haalt hele mooie cijfers en is erg gemotiveerd. Hij zal zonder veel moeite slagen en we kunnen die scooter natuurlijk best als beloning voor zijn harde werken geven….Alhoewel, zo hard hoeft hij er eigenlijk niet eens voor te werken. Nou ja, we hebben nog even de tijd.

2010 yamaha aerox

Binnenkort zal ik ook de tickets voor de attractieparken bestellen. Ik heb al op veel sites gekeken en heb daarbij natuurlijk rekening gehouden met ons reisschema. Ik kom dan uit bij Undercovertourist, waar je de tickets online kunt bestellen en betalen. Je krijgt ze dan binnen 2 weken thuisgestuurd. Zo heb ik dat in 2008 ook gedaan en dat is prima bevallen. Ik wil de Orlando Flex Tickets, waarmee we gedurende 14 dagen naar Aquatica, Universal Studios, Islands of Adventure, Seaworld, Wet ‘n Wild, Busch Gardens en Universal City Walk kunnen. Ik bestel daar dan ook meteen de Gator Land tickets. Julian wil daar héél graag heen; hij is gek op krokodillen en slangen en wil er dolgraag een paar vasthouden.  Natuurlijk willen we ook heel graag weer naar Seaworld! Wat was het daar leuk, met alle shows en de Kraken! En niet vergeten, Busch Gardens met de Sheikra! Ik ga daar niet in hoor, maar Ron en de jongens zijn er gek van. Officieel mag ik er niet eens in, maar ik ga wel degelijk in een aantal attracties. Ik word alleen misselijk van sommige dingen, dus alleen daarom sla ik bepaalde dingen over.

Als we de tickets bij Undercovertourist hebben besteld, hebben we alleen nog dagtickets voor Typhoon Lagoon nodig. Die kopen we wel bij de ingang van Typhoon Lagoon, of misschien wel online, als we eenmaal daar zijn.

Frank, onze middelste zoon van 14, wil heel graag een laptop. Hij weet dat ze in Amerika een stuk goedkoper zijn dan hier, dus hij is al hard aan het sparen. Hij kreeg van zijn opa en oma en van zijn oom en tante tijdens de Kerst al een aanzienlijk geldbedrag, wat hij keurig op zijn spaarrekening heeft geparkeerd. Hij is vast van plan om komende zomer bollen te gaan pellen, zodat hij zijn laptop kan kopen. Voor iets meer dan 200 euro heb je daar al een heel knappe laptop, dus dat ligt binnen het bereik en je mag het legaal mee terug naar Nederland nemen.

2 opmerkingen:

  1. Mooie koffer zeg ! Wij doen ze, voor de zekerheid, in ieder geval tijdens de reis nooit op slot; de US controleurs hebben het recht de koffers te openen tijdens de reis. Ik heb al meermalen briefjes gevonden in mijn koffer dat ze ze doorzocht hebben. Nu hebben veel koffers wel 'TSA approved' sloten, maar ik neem het risico maar niet ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, ik doe ze ook niet op slot. In 2008 had ik zo'n gekleurde band mét TSA slot om een van mijn koffers en die was mooi verdwenen. Het heeft ook helemaal geen nut om ze op slot te doen. Gewoon zo snel mogelijk wegbrengen en tot die tijd goed in de gaten houden.

    BeantwoordenVerwijderen