zondag 15 augustus 2010

Dag 11 – Universal Studios 2e poging

Vandaag word ik om een paar minuten voor 7 wakker, net voordat de wekker gaat. We gaan snel douchen en ontbijten en ik werp een snelle blik op ons weblog.

We gaan vandaag een nieuwe poging wagen met de Universal Studios die de vorige keer niet zo succesvol was in verband met de regen. Vandaag belooft weer de zoveelste stralende dag op rij te worden. Het is, als we om 8 uur wegrijden, als behoorlijk warm en de lucht is strak blauw met hier en daar een wolkje.

P1020034

Om half 9 arriveren we bij Universal, we parkeren de auto in de parkeergarage en we lopen naar de ingang. Als we starten met de attracties is het al 9 uur en we moeten ons dan al flink insmeren met zonnebrandcrème. De hitte is al enorm. De mannen doen een paar achtbanen en ik wacht, maar ze zijn zo weer terug. Het is opvallend rustig in het park en we lopen eigenlijk overal zo in zonder al te lange wachttijd. Bij ‘Jaws’ duurt het wat langer en we staan een minuutje of tien in de brandende zon, wat bijna ondraaglijk is. Daarna gaat de rij verder onder een afdak met ventilatoren en dat scheelt wel iets. Wat een leuke attracties hier!

P1020031

P1020027

P1020028

De leukste vind ik de Simpsons ride, die een beetje op Spiderman lijkt in de Islands of Adventure. Je zit in een karretje en je gaat niet echt in een achtbaan, maar het is niet minder spectaculair, want het karretje beweegt en het is net alsof het allemaal echt is. Heel knap gedaan. Ik word hier niet misselijk van, maar soms word ik wel een beetje draaierig.

 

 

P1020038 

We gaan ook nog naar een show met dieren die lijkt op Pets Ahoy in Seaworld. Het is erg leuk, maar kan toch niet tippen aan Pets Ahoy, dat is echt onze favoriet.

P1020047

Ze hebben hier wel de echte acteurs die meespeelden in films. Op de foto zien jullie Frank, de mopshond (Pug) die meespeelde in Men in Black. Mooi hondje en vreselijk goed getraind. Het hondje is erg op zijn baas gericht en dan kun je veel met zo’n beestje bereiken. Het was in ieder geval erg leuk om te zien hoe ze verschillende dieren in films gebruiken.

We gaan naar de 3D show ‘the Terminator’ en moeten vrij lang wachten. Ik vind het zelf niet zo geweldig, maar Ron vind vooral het laatste stuk wel leuk.

We lopen nog even naar de Simpsons ride, maar de wachttijd is inmiddels opgelopen tot ruim een half uur en aangezien het zo verschrikkelijk warm is, hebben we daar de fut niet meer voor en we kiezen er dan ook voor om om half 3 naar huis te gaan en lekker te gaan zwemmen in ons ‘eigen’ zwembad. 

Zo gezegd, zo gedaan en om kwart voor 4 duiken we, voorzien van een verse laag zonnebrandcrème, heerlijk in ons zwembad. Ik maak de 3 mango’s klaar die op ons liggen te wachten en we schenken een paar grote glazen punch in met ijs uit de ijsmachine. Die punch koop je gewoon bij de Wal-Mart en zit in 2 literflessen. Het is er in allerlei kleuren te koop, maar de rode vinden we het lekkerst.

Om 5 uur gaan Ron en ik nog even naar de Wal-Mart en kopen daar weer de nodige boodschappen. Ik koop om mee terug te nemen naar Nederland: Collgate kaneeltandpasta, Listerine met kaneelsmaak, Crest tandpasta, jellybeans, mix voor cheesecake, koekjes van marsmallows met ricecrispies, poptarts (ook een soort koekjes), Gummyvites (multivitaminen gummybeertjes), spuitbussen zonnebrandcrème, Hershey’s syrup met caramelsmaak en aardbeiensmaak en nog wat schoolspullen voor de jongens.

Na de boodschappen gaan we lekker eten bij Cici’s en we smullen weer van de lekkere pizzapunten, soep, salade en vooral de warme cinnamonrolls zijn héérlijk! Het is maar goed dat wij die niet hebben ;o)

Moe maar voldaan rijden we om 8 uur naar huis en kijken wat tv, doen wat achter de laptops en spelen wat met onze ds’sen. Morgen naar we naar Wet ‘n Wild en daar hoeven we niet om 9 uur op de stoep te staan. We kijken wel hoe laat we wakker worden en maken er een relaxed dagje van.

Van vandaag heb ik een videocompilatie gemaakt. Tot morgen!

De foto’s:

 

De video komt morgen als ik wakker ben. Youtube is hem nu aan het verwerken, maar ik kan mijn ogen niet meer open houden, dus als je het wil zien, moet je maandag in de loop van de dag nog maar een keer hier kijken.

1 opmerking:

  1. He Linda,

    Jullie hadden het wel lekker in Universal rustig zo te zien, en ja het was best warm vandaag. Ik vind terminator ook nog steeds gaaf hoor ;-0
    Ach het hele park is wel goed ..

    Nou genieten jullie morgen bij Wet ‘n Wild, ik lees het morgen wel weer !!

    BeantwoordenVerwijderen