zondag 8 augustus 2010

Dag 4 – Universal Studios

Ik word vandaag om 5 uur wakker en kan de slaap niet meer vatten. Om 6 uur ga ik er maar uit en ga lekker douchen. Ik rond nog wat dingetjes af op Frank z’n laptop en kijk naar de leuke berichten op mijn weblog. Rond 7 uur maak ik de jongens wakker, als Ron al onder de douche staat en we eten een lekker ontbijtje met Orange Juice, thee, vers fruit, geroosterd brood en wat sneetjes van het brood dat we gisteren kochten. Ik maak een lunchpakketje, pak wat flesjes water uit de koelkast en een paar zakjes limonade en stop dit in onze koeltas. Rond half 9 rijden we richting de Universal Studios, waar we even voor 9 uur arriveren. Nadat we elkaar met zonnebrandcreme hebben ingesmeerd, begint het te regenen. We gaan gauw naar Shrek 4, wat ontzettend leuk is. Daarna lopen we naar de Mummy, waar ik niet in ga. Ik vind een redelijk droge plek tegenover de attractie en wacht op de mannen. Het blijft maar regenen en onweren en als de mannen na een klein uurtje terugkeren, lopen we door de regen naar ‘Twister’. Julian is bang dat het een achtbaan is en dat ik er een hartstilstand aan over zal houden, maar ik stel hem gerust en we gaan er toch in. Het valt allemaal best mee, ondanks de waarschuwingen bij het begin van de attractie. Ik heb het verschrikkelijk koud als ik met mijn natgeregende lijf in de vrieskou van de airco terechtkom en baal ervan dat ik mijn truitje niet heb meegenomen en de regenponcho’s ben vergeten. Nadat we nog even in de regen wachten, besluiten we dat we maar beter kunnen vertrekken. Ik heb geen zin in wéér een luchtweginfectie en ik kan nu eenmaal slecht tegen kou.

P1010874 

P1010875

P1010876

We vertrekken rond 12 uur richting de Florida Mall en na een poosje rondrijden vinden we eindelijk een parkeerplek. Wat is het daar druk! We lopen langs de Coldstone Creamery en betellen een paar heerlijke ijsjes. Ik ben niet zo’n ijsliefhebber, maar deze zijn onweerstaanbaar. Daarna lopen we lekker door de mall en Erik krijgt de smaak van de leuke winkels te pakken. Hij ziet leuke dingen bij Guess en koopt bij Billabong een leuk t-shirt met een korte broek. Ik ga nog een naar de J.C. Penny’s en vind hier een horloge dat veel lijkt op het Citizen horloge bij de andere zaak, maar dit is een Seiko en net even mooier, vind ik. Ik besluit het te kopen en na ruim vier maanden zonder, zit er eindelijk weer een horloge om mijn pols. De foto’s die ik ervan maak, zijn helaas allemaal mislukt.

P1010877

Om 3 uur gaan we richting huis. Het is dan alweer heel zonnig en warm en Frank en Julian duiken meteen in het zwembad. Ik druk ze op hun hart om bij regen uit het zwembad te gaan. Ron en ik gaan naar de Wal-Mart voor wat boodschappen en Erik gaat lekker douchen en zijn nieuwe kleren aantrekken. Ron en ik kopen intussen nog wat lekkers en we besluiten vanavond een verse pizza van de Wal-Mart te nemen. We doen er een lekkere salade bij en we hebben nog een stoommaaltijd in de vriezer, dus dat moet genoeg zijn. Als we thuiskomen komt de regen weer met bakken de lucht uit en de jongens zijn dan net klaar met douchen en verdwijnen in de gameroom. Ron en ik gaan onder het afdak ij het zwembad zitten en nemen een lekker wijntje. We kunnen daarom niet meer met de auto weg, maar een avondje lekker thuis is ook geen straf. Het eten is erg lekker en terwijl Ron de boel opruimt, duik ik nog even achter de laptop en Julian en Frank duiken weer in het water.

Morgen staat Seaworld op de planning!

4 opmerkingen:

  1. Wat een weer was het vandaag he, druilerig en grijs, ik kan me voorstellen dat het geen lekker pretpark dagje was.

    Hopelijk hebben jullie morgen beter weer ( dan hebben wij het natuurlijk ook!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja, het was inderdaad raar weer. Als het vandaag zo is, is het niet zó erg voor ons, want we gaan naar Seaworld. Laten we hopen dat het beter is vandaag!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een weer hebben jullie gehad, wij hadden er op de airboat geen last van het was echt heel goed. Later op de dag was het meer droog als regen toen we in de villa aankwamen.

    Toch hebben jullie je uitstekend vermaakt, heel veel plezier met je nieuwe watch !!!

    Lekker hoor dat die gasten gewoon in de eigen pool kunnen duiken!!

    Veel plezier bij Seaworld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer zeg van dat weer....
    Een beetje minder warm als je in een park loopt is wel lekker maar regen is niet echt de bedoeling.
    Hopelijk is het vandaag beter. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen