maandag 16 augustus 2010

Dag 12 – Wet ‘n Wild

Vanmorgen hoefden we niet zo vroeg op, dus om 8 uur rollen we uit ons bed. Ik maak de mannen wakker en kruip achter de laptop. Mijn creditcard bleek geblokkeerd te zijn en ik moet even bellen met ING. Het blijkt dat ze hem hebben geblokkeerd omdat ze een verdachte transactie hebben gezien, ongebruikelijk voor mijn creditcardgebruik. Ze zagen dat ik een grote uitgave bij Best Buy heb gedaan en dat klopt, dat was de laptop voor Frank. De creditcard is inmiddels weer gedeblokkeerd en klaar voor gebruik.

We rijden om half 10 richting Wet ‘n Wild en we arriveren er voor 10 uur. Thuis hebben we al iedereen ingesmeerd, want de zon schijnt weer lekker en ook vroeg in de ochtend verbrand je hier. Wat een leuk waterpark! 

P1020052

P1020057

We gaan naar een groot aantal glijbanen. Wat zijn ze hoog! In één geval moeten we een rubberen mat met handvatten mee naar boven sjouwen en het is flink afzien, al die trappen op. We gaan ook in een glijbaan waarbij je bootje al via een lift naar boven wordt gebracht. Dat moet ook wel, want dat redt geen mens, al die trappen op met een bootje er nog bij. Ron, Julian en ik gaan met z’n drieën in het bootje en we suizen naar beneden. Dat gaat knetterhard! We draaien en Ron ziet niet waar hij gaat en soms pletter je gewoon loodrecht naar beneden.  Hij roept net: ík heb er een hekel aan als ik niet zie waar ik naartoe ga’, als het bootje zich omdraait en er ergens uit de muur een keiharde straal water loodrecht in zijn gezicht spuit. Hahahaha! Dat was grappig. We doen deze glijbaan lekker nog een keer, nu het nog rustig is in het park. Ron en ik gaan naar onze ligstoelen en gaan lekker even wat drinken. Al die trappen gaan je niet in je koude kleren zitten. De jongens gaan nog even vrolijk verder.

Om 1 uur begint het te onweren en moet iedereen het bad uit en worden de glijbanen gesloten. Er valt regen en we pakken onze spullen bij elkaar en gaan onder een groot afdak schuilen. Na een klein uurtje wordt het bad weer vrijgegeven en even later ook de glijbanen. Helaas werd het niet meer zonnig en om 4 uur gaan we naar huis.

Ron en ik gaan alvast douchen en rijden naar de Wal-Mart voor wat boodschappen voor het avondeten. Lekkere verse gemarineerde stukjes kip, gestoomde groente, pastasalade, brood en mashed potatoes. Ron en ik kunnen er een wijntje bij nemen, want er hoeft vanavond niet meer gereden te worden; we blijven lekker thuis. De zon schijnt inmiddels weer uitbundig en Frank heeft nog lekker gezwommen terwijl wij even weg waren.

Morgen zouden we naar Clearwater Beach, maar de weersvoorspellingen geven aan dat het morgen net zulk weer wordt als vandaag. Clearwater is bijna 2 uur rijden, dus dan moeten we wel beter weer hebben dan vandaag. We ruilen de planning van woensdag met die van dinsdag en gaan morgen naar Gatorland en woensdag naar Clearwater.

P1020054

Ik heb vandaag niet zoveel foto’s gemaakt, maar wel lekker gefilmd met mijn Kodak onderwatercameraatje. Wat een fijn dingetje en wat hebben we er een plezier van naast onze gewone filmcamera. Je neemt hem gewoon mee het water in het de kwaliteit van de filmpjes valt ons alles mee. Hieronder zien jullie een filmpje dat ik vandaag met deze camera maakte. Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Ideaal zo'n onderwatercamera. ook wij hebben er hele leuke foto's en filmpjes mee gemaakt.

    Jammer van het weer, maar volgens mij heeft het ook wel iets als je daar met z'n allen ergens onder een afdak staat te schuilen terwijl de regen neer valt, wij hebben dit ooit gehad in Typhoon, uurtje schuilen en dan weer zwemmen, ze nemen geen risico's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk die onderwatercamera, zeker voor in de waterparken. Het is tot in de middag wel lekker weer geweest dus jullie hebben wel genoten zo te zien. Vaak houden wij het in een zwempark ook niet langer uit dan 3 a 4 uur in de middag...

    Veel plezier morgen in Gatorland!

    BeantwoordenVerwijderen