vrijdag 13 augustus 2010

Dag 9 – Busch Gardens

Gisteravond ben ik als laatste van het gezin rond 11 uur gaan slapen. We moeten de volgende dag vroeg op, dus een beetje nachtrust kan geen kwaad. Om 12 uur word ik weer wakker, helaas van gelach en geschreeuw uit de ‘tuin’ van de buren. Na het een kwartiertje te hebben aangehoord, steek ik mijn hoofd uit de badkamerdeur die naar onze ‘achtertuin’ leidt en ik roep: ‘could you be a little more quiet, there are people trying to sleep here!’. De buurman (jonge knul die hier waarschijnlijk ook op vakantie is) biedt zijn excuses aan en wenst ons welterusten. Tien minuten later is het stil, net voordat ik de politie wil bellen, want het gelach en gejoel ging vrolijk door. Gelukkig val ik snel weer in slaap en om 6 uur gaat de wekker, maar ik ben dan alweer een kwartiertje wakker.

Na het ochtendritueel gaan we om half 8 rijden. We gaan naar Tampa, naar Busch Gardens en dat is in mijn herinnering bijna anderhalf uur rijden. We rijden het in een dik uur en als we arriveren, is de parkeergelegenheid nog niet eens open. Om 9 uur kunnen we naar binnen en rond half 10 zijn we op het park. We halen snel de polsbandjes voor de Quick Queue op en we gaan als eerste naar de Sheikra, maar die is nog niet open. Hee, dat hadden we 2 jaar geleden ook al. Dan maar de Gwazi en daar krijgen de mannen weer hoofdpijn van. Daarna komen alle achtbanen zo’n beetje aan bod en het is fijn dat we die Quick Queue mogelijkheid hebben, maar het is niet zo verschrikkelijk druk en bij sommige attracties hebben we het niet eens echt nodig. Toch scheelt het wel veel tijd, vooral bij de populaire attracties.

P1010999 

 

P1010998

Ikzelf ga alleen in de waterattracties zoals de Kongo River Rapids en de Tidal Wave. We worden en drijf- en drijfnat, maar het is als vanouds erg heet, dus het is wel een prettige verkoeling. In de River Rapids moet vooral Frank het ontgelden. Nadat hij bijna de hele rit redelijk droog bleef, draait het bakje net voor de uitgang en komt hij recht onder de kletterende waterval en is van top tot teen kleddernat, alsof hij onder de douche heeft gestaan. Op de foto hieronder kun je het nog wel zien. Ik ga met de jongens maar liefst drie keer achter elkaar in de Tidal Wave. Je zit dan in een soort boomstammetje en op ‘t laatst val je loodrecht naar beneden.

P1010997

Als de mannen in de Sheikra gaan, zit ik op een terrasje in de schaduw en kom daar mijn oude vriendjes de eekhoorns weer tegen. Brood en muffins moeten ze nog steeds niet, maar patat en waffles vinden ze erg lekker. Ze vreten er zoveel van, dat kan toch niet goed zijn? Ze hebben wel goedgevulde buikjes, maar ze zijn niet echt baggervet, wat je wel zou verwachten. Ze eten uit de hand van de mensen en ze klimmen in de stoelen bij degenen die patat of waffles hebben.

P1010981

P1010984

Er zitten ook veel meeuwen. Die zijn ook enorm brutaal en op een gegeven moment loopt er een meisje met een bordje patat naar haar tafeltje, maar de meeuwen zijn haar te vlug af. Ze pakken al vliegend de patat van het bordje waardoor het meisje schrikt en een deel van de patatjes op de grond laat vallen. Binnen enkele seconden schrokken de meeuwen het naar binnen en het meisje gaat beduusd zitten met haar restantje patat. Ik snap nu waarom zoveel mensen over hun eten heen zwaaien met hun hand als ze naar hun stoel lopen! Dan kunnen de meeuwen het niet zo snel jatten. Hahaha! Ik heb helemaal geen Sheikra nodig. Ik vermaak me kostelijk met de plaatselijke bewoners.

We doen ook nog de Rhino Rally, een rit met een oude bus over de Serengetti vlakte, waar allemaal wilde dieren te zien zijn, zoals neushoorns, olifanten, leeuwen, krokodillen, giraffes en antilopen. Julian mag voorin bij de gids en deze stelt hem allerlei vragen die Julian heel knap beantwoordt. Ik geloof dat die man niet eens heeft doorgehad dat Julian eigenlijk een Nederlands jongetje is. Overigens rijden we niet gewoon over een stoffige weg. Er is een heel parcours uitgezet waarbij we door diepe modderkuilen rijden en over hobbelige weggetjes rijden. Heel leuk gedaan en zeker de moeite waard. De gids is ook erg grappig en heeft het over muffins als we langs een grote berg dikke olifantendrollen rijden.

P1020006

We zweten weer heel wat af en we zijn in no-time door onze voorraad meegebrachte limonade en water heen. We kopen een paar frozen lemonades en Julian neemt een grote beker cola ( 8 dollar) die je voor 99 cent telkens kunt laten refillen met mountain dew, pepsi, dr. pepper, 7-up of punch. Ik denk dat er in zo’n beker wel een halve liter drinken past en we hebben hem minstens 6 keer laten vullen. Je blijft drinken hier en we gaan nauwelijks plassen, dus bijna al het vocht verlaat ons lichaam via onze huid.

We kijken nog naar een hele leuke 4-D film waarbij we ook kletsnat worden, want er zitten spuitgevalletjes in de stoelleuningen voor ons. We krijgen het heel koud, want de airco staat vol aan en we worden echt flink nat. Dat mag de pret niet drukken en als we buiten komen, valt de hitte onmiddellijk weer over ons heen. Dat is de eerste halve minuut erg lekker, maar al snel daarna komen de eerste zweetdruppels alweer.

De mannen doen tenslotte nog drie keer achter elkaar de Sheikra en rond half 7 vinden we het welletjes. We rijden naar de Bamboo Wok en nemen weer allerlei lekkers mee naar huis, waar we om 8 uur van een heerlijke maaltijd genieten. Frank en ik duiken achter onze laptops en de rest kijkt tv. Misschien gaan we nog even zwemmen zo, maar het is inmiddels al tegen tienen, dus lekker douchen en nog wat voor de tv hangen behoort ook tot de mogelijkheden.

Morgen hebben we een rustdag. De mannen verheugen zich op lekker uitslapen en we gaan vast nog wel even naar een van de shopping malls om wat spulletjes te kopen die nog op het verlanglijstje staan. Morgenavond willen we weer naar Seaworld After Dark. Een hele dag helemaal niks doen zou ik doodzonde vinden en dat doen we thuis ook eigenlijk nooit, dus hier al helemaal niet. Tot morgen!

 

Ik probeer al een tijdje om onze filmpjes op youtube te krijgen, maar het lukte me steeds niet. Ik heb niet even iets geknutseld, maar zelf zie ik een slechte kwaliteit film die steeds stopt en dan weer verdergaat. Wat zien jullie?

4 opmerkingen:

  1. Jullie hebben het lekker gehad in Bush, echt een onderschat park vind ik altijd, drie keer achter elkaar in de Sheikra WOW..

    Nog veel plezier hoor.. enne goed dat je ook lekker rustdaagjes pakt. Doen wij morgen, eerst uitslapen!!

    Groetjes en veel plezier nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel kunnen doen op een dag, en dat in die hitte... Wij zijn dit jaar niet naar Busch geweest maar ik vind het een heerlijk park komt vast omdat ik gek ben op acht banen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, twee goede volle dagen zeg ;-) ! Kan me voorstellen dat jullie even voor een rustdagje gaat ! En die Quick Queue kaartjes hebben hun dienst wel bewezen volgens mij ;-) !

    HAVE FUN maar weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Linda,

    Wat een heerlijke dag! Je filmpje op Youtube ziet er goed uit hoor. Kon 'm helemaal uitkijken en de kwaliteit is prima; net of we er zelf zijn.

    BeantwoordenVerwijderen